Expedierea de plicuri sau documente internațional: care este procedura?

Posted by Eastlines Admin
Category:

plicuri

Sursa foto Shutterstock

Eastlines este un serviciu de coletărie cu discount care din 2007 preia pachetele tale de la adresă, oriunde te-ai afla în Marea Britanie și le livrează, la timp și în siguranță, oriunde la adresă în România și invers. Descoperă în acest material ce oferte de transport avem și care este procedura expedierii de plicuri sau documente internațional!

Cum să alegi serviciul de curierat adecvat?

Alegerea serviciului de curierat adecvat este o sarcină dificilă, dar foarte importantă. Acest lucru poate fi realizat prin cercetare și documentare online, comparând ofertele disponibile. 

La Eastlines oferim servicii rapide și fiabile, cu prețuri competitive. Procesăm zilnic, plicuri cu documente importante, mobilă și mărfuri paletizate, oferim servicii express par avion, servicii economice și suport logistic pentru magazinele online. Deservim atât comunitatea românească din Marea Britanie, cât și persoane fizice și juridice interesate în curierat local sau internațional. Cu noi poți realiza expedieri către toate destinațiile din Europa și de pe alte continente.

Pregătirea plicurilor sau a documentelor

Pregătirea corespunzătoare a plicurilor sau documentelor pentru expedierea internațională este esențială pentru a te asigura că acestea ajung în siguranță la destinație. Ceea ce trebuie să știi este că nu poți trimite mai multe plicuri în aceeași comandă, va trebui să le comasezi, dacă vorbim despre aceeași adresă de destinație. Un plic nu poate fi mai mic de A4, adică 29 x 21 cm, dar nici mai mare de A3, respectiv 42 x 30 cm. Greutatea maximă admisă este de 1 kg. 

Îți recomandăm să utilizezi plicuri sau pachete rezistente, care pot proteja documentele de daunele potențiale pe timpul transportului. Plicurile rezistente pentru documente sunt cele cu bule de aer sau cartonate, de tip A4. Acestea trebuie utilizate chiar și pentru servicii Express by Air.

Taxe, costuri, restricții

Expedierea internațională a documentelor sau a plicurilor include tarifele de transport, taxele vamale și orice alte taxe suplimentare. Acesta este motivul pentru care este foarte bine să cunoști detalii, înainte de expediere. Le poți afla direct de pe site-ul nostru!

Trebuie să vorbim și despre tipul documentelor ce pot fi expediate internațional. Conform Listei de Restricții nu poți trimite în regim poștal sau de curierat internațional bani, instrumente financiare la purtător sau carduri bancare.

Documentele personale de identitate – pașaport, carte sau buletin de identitate, certificat de naștere, permis de conducere -, cecuri, cambii sau date personale și de afaceri pe suport material sau electronic pot fi trimise fără asumarea responsabilității. Expedierea se face pe răspunderea ta. În cazul deteriorării, pierderii sau confiscărilor de către autorități, suntem exonerați de orice răspundere. Așadar, nu se pot procesa și acorda despăgubiri, indiferent de cuantumul asigurării plătite la valoarea declarată.

Documente de expediere

Natura plicurilor sau a documentelor trimise determină necesitatea unui set variat de documente. Înțelegerea și completarea corectă a informațiilor solicitate sunt importante, pentru o expediere fără probleme.

Formularul de expediere necesită informații precum numele și adresa expeditorului și destinatarului, descrierea mărfurilor, valoarea acestora și alte detalii relevante. De asemenea, factura comercială, un document esențial pentru tranzacțiile comerciale, trebuie să conțină detalii precum numele și adresa părților, descrierea mărfurilor, termenii de livrare și de plată.

Conținutul expedierii are valoare de declarație vamală, fiind preluat automat în documentul de însoțire al expediției (AWB).

Pentru informații suplimentare și clarificarea nelămuririlor ne poți contacta la numărul de telefon 02082004420 sau pe e-mail contact@eastlines.co.uk! 

Asigurare

Asigurarea coletului poate fi considerată o alegere opțională, dar în funcție de valoarea conținutului trimis, aceasta poate fi importantă. Dacă ai dubii legate de asigurare sau de costurile acesteia, poți lua legătura cu noi și îți spunem care sunt implicațiile, pentru ca tu să poți lua o decizie informată!

Suport comandă online

Comenzile online oferă avantajul de a fi disponibile 24/7, reducând astfel timpul petrecut la telefon sau la cozi, pentru a plasa o comandă. Oricând și de oriunde, poți accesa platforma online și poți iniția procesul de expediere.

Website-ul Eastlines oferă cotații de preț instant și transparente, care se bazează pe greutatea și dimensiunile coletului, precum și pe zonele de expediere și de destinație. Acest lucru îți permite să afli imediat ce servicii sunt disponibile pentru tipul de expediere și care este prețul final, evitând astfel surprizele neplăcute.

Dacă te înregistrezi online pe website, de pe tabletă sau telefon, contul salvează adresele de ridicare și de destinație, precum și profilul de facturare. Acest lucru simplifică procesul de comandă pentru expedierile viitoare, deoarece nu mai trebuie să introduci informațiile încă o dată. 

După completarea tuturor detaliilor legate de felul trimiterii, greutate, dimensiuni și zone de expediere, trebuie să alegi serviciul adecvat nevoilor. Serviciul standard este o opțiune ce merită exploatată. Comanda online îți oferă posibilitatea de a bifa data și intervalul orar pentru ridicarea comenzii de la adresă. Cu toate acestea, nu se pot stabili alte date de ridicare în afara celor afișate și nu pot fi lansate comenzi cu mai mult de 7 zile înainte de momentul predării coletului. 

Preluare comandă

În cazul în care nu ești la adresă în momentul în care curierul încearcă ridicarea de la domiciliu, în intervalul orar specificat, comanda poate fi reprogramată doar prin plata unor sume prevăzute de Termenii și Condițiile Eastlines, în funcție de specificul acesteia.

Există și servicii Drop Off ce presupun preluarea plicurilor direct la punctele de lucru Eastlines și livrarea se face la adresa destinatarului. 

Modalități de plată

În cadrul serviciilor de curierat, există trei metode principale de plată:

  • cash la ridicare – plată realizată la momentul preluării coletului, realizată în moneda țării de unde se face ridicarea (expedierea);
  • cash la livrare (ramburs) – plată numerar în moneda țării în care se face livrarea;
  • plată online – cu card bancar de plată, card de debit sau de credit. Se poate plăti și prin PayPal, indiferent dacă ai sau nu cont deschis la PayPal. 

Urmărirea coletului

Sistemul de urmărire a statusului expediției este util. Numărul de urmărire este furnizat de serviciul de curierat în momentul în care pachetul este preluat. Informațiile afișate online vor include locul unde se află pachetul, momentul ultimei actualizări a statusului și o estimare a timpului de livrare.

Evident, pot apărea situații neplăcute, precum întârzierea sau pierderea coletului. În astfel de cazuri, trebuie să contactezi serviciul de curierat, pentru informații. 

Pentru o expediere de plicuri sau documente internațional, în bune condiții, este important să comunici cu serviciul de curierat. Vei obține informații specifice despre procedurile și cerințele lor, alături de sfaturi și sugestii, astfel încât să alegi varianta potrivită de serviciu pentru tine și nevoile tale!